Naszą ofertą jest też:
montaż szyb samochodowych,  /szyby nietypowe na zamówienie/

Obsługujemy tylko:
osobowe,  busy,  małe i średnie dostawcze,  kampery  - wysokość wjazdu 3 m

NIE NAPRAWIAMY  szyb w autobusach  ani w samochodach ciężarowych

tel. +48 501 141 799

Powstanie tej strony zainspirował artykuł z onet.moto - lipiec 2012

Strona traktuje o bezpieczeństwie ruchu w sytuacji, gdy jeździmy z uszkodzoną szybą czołową (pękniętą lub z wyraźnym „pajączkiem”) oraz o ewentualnych skutkach takiej jazdy.
    Problem występuje odkąd szyba uderzona kamyczkiem nie rozpada się na tysiąc kawałków i można ją naprawić lub używać nadal pomimo drobnego uszkodzenia.
     Popatrzmy na główne wątki artykułu Kuby Brzezińskiego Usterka, za którą można dostać 250 zł mandatu
/z lipca 2012/
           (poniżej, po moich inicjałach B.W. dopisuję krótki komentarz)

Każdy kierowca intuicyjnie rozumie, że stan szyby czołowej wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Pomimo to szacuje się, że aż jedna trzecia kierowców jeździ z porysowaną lub nieprzejrzystą szybą czołową!
Badania wśród kierowców przeprowadził ośrodek MillBrown SMG/KRC na zlecenie firmy NordGlass ...

B.W.  Ilość pojazdów z uszkodzoną szybą czołową w ruchu drogowym jest dużo mniejsza niż 1/3

„Pajączek” będzie się powiększał!

Zrozumienie problemu złego stanu technicznego szyby przedniej jest ważne, gdyż zły stan szyby może okazać się zgubny w skutkach. Wieczorem lub przy zmniejszonej przejrzystości powietrza wszelakie pęknięcia i zmatowienia znacznie ograniczają pole widzenia kierowcy. Dodatkowo powodują powstawanie oślepiających refleksów świetlnych, a to jest już niedopuszczalne.

odprysk i pęknięcie szyby Właściciel samochodu nie powinien w nieskończoność odkładać naprawy uszkodzenia - np. odprysk „pajączek” nie zatrzyma się w miejscu, gdyż podczas jazdy karoseria auta podlega nieustannym drganiom. Siły przenoszą się przez metalowy szkielet również na szybę. Dlatego pęknięcie będzie poszerzać się aż do momentu, w którym zajmie dużą powierzchnię. Czynnikiem przyspieszającym ten proces jest mróz, który sprawia, że woda wypełniająca nierówności zamarza i dodatkowo je rozsadza.

Najtańszym sposobem usunięcia uszkodzeń jest ich uzupełnienie w specjalistycznym warsztacie. Najczęściej przyjmuje się, że do naprawy kwalifikują się odpryski o średnicy nie przekraczającej 24 centymetrów, które znajdują się dalej niż 10 centymetrów od krawędzi szyby. Oba warunki są o tyle istotne, że naprawa większych wyszczerbień może spowodować powstanie kolejnych pęknięć.

B.W.  Można naprawiać różne pęknięcia o różnych wielkościach o czym piszę na stronie głównej. Problem jest w tym, że nie ma dwóch jednakowych uszkodzeń. Zupełnie jak płatków śniegu - każde jest niepowtarzalne. I dlatego klient musi pokazać uszkodzenie w warsztacie, który oceni czy podoła tej konkretnej naprawie.

Uzupełnienie - jedna czwarta kosztu wymiany

Pierwszym krokiem przy usuwaniu odprysku jest dokładnie oczyszczenie powierzchni. Następnie pracownik zakładu montuje urządzenie, które osuszy dany punkt na szybie, stworzy wokół niego próżnię i pod ciśnieniem uzupełni ubytek żywicą. Utwardzanie substancji promieniami UV trwa około 3 minut. Po tym czasie można usunąć nadmiar żywicy i wypolerować miejsce naprawy.

Wykonanie całej procedury trwa mniej więcej 30 minut. Kierowca nie jest zatem narażony na długotrwałą utratę auta. Poza tym usługa wykonana w sposób fachowy przywraca szybie niemal fabryczną sztywność. Jedynym skutkiem ubocznym może być delikatny ślad. Cena uzupełnienie odprysków żywicą w renomowanym zakładzie jest o jedną czwartą niższa od ceny wymiany szyby i obejmuje gwarancję.

Koszt wymiany jest zróżnicowany i w dużej mierze zależy od rodzaju szyby czołowej. Nieautoryzowany warsztat wyceni swoją pracę od 300 złotych wzwyż. W przypadku wyboru ASO kwota będzie nawet kilkukrotnie wyższa. Wymiana przeciętnie trwa od 2 do 3 godzin, ale z jazdą lepiej jest odczekać do następnego dnia, aż klej dobrze wyschnie.

B.W.  Cena uzupełnienia odprysków zależy od ich ilości oraz rozległości. Dlatego zawsze informuję klienta co wyjdzie taniej - naprawa uszkodzenia czy zakup nowej szyby i jej wymiana.

Mandat i brak przeglądu motywują do naprawy auto szyby

Odkładanie naprawy szyby może przysporzyć kierowcy problemów. Jeśli policjant podczas kontroli drogowej zauważy pęknięcie szyby czołowej, może nie tylko wlepić mandat karny (nawet 250 złotych), ale także zabrać dowód rejestracyjny. Jednak, konsekwencje te powinny dotyczyć wyłącznie uszkodzeń zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego.
     Za takie przyjmuje się wszystkie ubytki w polu widzenia (najczęściej rozumianym jako zakres pracy wycieraczek) lub te które mogą spowodować olśnienie - oślepienie kierowcy. W przypadku niewielkich odprysków usytuowanych poza newralgicznym obszarem, wymierzenie kary przez funkcjonariusza nie jest zasadne, a mandat bardzo problematyczny. Niestety stróże prawa nie zawsze stosują się do zapisów regulujących tę kwestię - np. zabierając dowód rejestracyjny za marginalne ubytki ...

pęknięcie koliste Niemiła niespodzianka może spotkać kierowcę także podczas corocznego przeglądu technicznego. Diagnosta, identycznie jak policjant, podczas oceny zakresu uszkodzeń musi wziąć pod uwagę ograniczanie widoczności oraz możliwość powstawania refleksów świetlnych. Gdy uzna, że pęknięta szyba jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu, ma obowiązek nie przedłużyć ważności badania technicznego samochodu. Jeśli diagnosta stwierdzi, że pomimo wyszczerbień szyba przednia spełnia warunki techniczne, wbije pieczątkę do dowodu rejestracyjnego.

Z pewnymi rzeczami trzeba się pogodzić - nawet drobne kamyczki wyrzucane spod kół innych pojazdów będą uszkadzać szyby czołowe. Gdy wyszczerbienie jest małe i znajduje się poza polem widzenia, nie trzeba nim się przejmować. Większe ubytki należy uzupełnić. To zmniejszy koszty naprawy szyby, a przede wszystkim zapobiegnie poważniejszym konsekwencjom. Duże „pajączki” kwalifikują szybę wyłącznie do wymiany. Tu celem jest bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.

B.W.  Mam nadzieję, że powyższy artykuł zawiera cenne spostrzeżenia. Odpowiada na pytanie:
„Kiedy policjant z drogówki może wystawić mandat za pękniętą szybę czołową lub za odprysk na niej”. My przede wszystkim nie dajmy wmówić sobie, że drobne uszkodzenia szyby poza polem widzenia (obszar pracy wycieraczek) są zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu i należy za nie karać mandatem! W sytuacji, gdy uszkodzenie szyby przedniej wywołuje u Państwa jakiś dyskomfort podczas jazdy, proponuję sprawdzenie czy szyby nie należy naprawić.